YaWorks staat voor Heart², Human, Knowledge, Curiosity, Co-creation en Trust.

Kernwaarden

De basisfilosofie van YaWorks komt tot uitdrukking in onze kernwaarden. Door deze waarden oprecht na te streven, willen we onze klanten optimaal bedienen zonder daarbij aandacht voor onze consultants te verliezen. Immers, onze corebusiness is kennis en, eerlijk is eerlijk, die kennis bestaat enkel bij gratie van ons team aan specialisten. Onze kernwaarden zijn daarom te vertalen naar ons handelen als organisatie als geheel - en in het bijzonder naar onze klanten én onze medewerkers.
 
Heart²
We doen veel vanuit ratio, maar zeker ook vanuit ons hart. We nemen verantwoordelijkheid richting onze collega’s, partners en klanten, omdat we waarde hechten aan beloftes die we maken en geven om onze business en mensen. Ons werk geeft voldoening aan ons leven, ons vak creëert waarde voor de wereld. We zeggen wat op ons hart ligt, dagen uit, confronteren, helpen en verleggen onze grenzen om verwachtingen te blijven overtreffen. We durven nieuwe dingen te proberen, denken out-of-the-box en gaan door waar anderen stoppen. We durven nee te zeggen wanneer iets niet kan, zodat onze ‘ja’ altijd recht uit het hart komt.
 
Human
De grens tussen zakelijk en privé vervaagt. We zijn allemaal op hetzelfde moment iemands vriend, ouder, geliefde, kind en collega. We hebben het verlangen om deze rollen zo goed mogelijk te vervullen en in balans te houden. Het vinden en behouden van deze balans is een continue reis door verschillende levensfases. Het is de verantwoordelijkheid van YaWorks om jou als mens te stimuleren, niet alleen als collega of als vriend. Zo creëren we waardevolle verbindingen waarin een ieder volledig tot zijn recht komt.
 
Knowledge
Kennis is zoveel meer dan alleen informatie. Het is juist onze visie op de toepasbaarheid van kennis die ons in staat stelt gave dingen te realiseren. We zetten onze kennis in om succes te behalen met onze klanten. En daar doen we geen concessies in. Het vormt namelijk de kern van ons bestaansrecht. Kennis is de reden dat we de wereld afstruinen, op zoek naar meer. Op basis van krachtige inzichten creëren we kennis en we delen dit graag met anderen. We geloven dat het doel altijd de vorm overstijgt. Het betekent dat we onze ogen gericht houden op de prijs; de service delivery is slechts het voertuig. We creëren flexibele en op maat gemaakte diensten die aansluiten op behoeften van de klant. Kortom, wij gebruiken kennis om de meest fantastische oplossingen te bedenken en uit te voeren.
 
Curiosity
Kennis en innovatie worden gedreven door onze nieuwsgierigheid: waarom werken dingen zoals ze werken en - belangrijker - kan het ook beter? We vatten het onbekende bij de horens, en maken het ons eigen. We leren en we trainen. Onszelf en ook elkaar. We ontdekken de eindeloze mogelijkheden van nieuwe technologie en we gaan op zoek naar de toegevoegde waarde voor onze klanten. Het is de kern van onze business. Onze nieuwsgierigheid stelt ons in staat de status quo uit te dagen en stimuleert een proactieve, out-of-the-box aanpak bij het bedenken van oplossingen. Nieuwsgierigheid is de driver om volledig begrip te krijgen voor onze klanten, hun dynamiek, ambities en de obstakels die ze moeten overwinnen.

Co-creation
Goede samenwerking leidt tot uitzonderlijke resultaten. Samenwerken is de sleutel tot succes - met onze klanten, maar ook met onze multi-getalenteerde teams. Het gaat om de reis die we samen afleggen: we leren en we groeien. Co-creatie is een compleet concept dat openstaat voor eenieder die er een bijdrage aan levert. Het betekent dat we de traditionele grenzen van ‘de organisatie’ laten varen. Alleen dan stellen we ons daadwerkelijk open voor eersteklas kennis, ongeacht waar en in wie we het vinden.
 
Trust
Vertrouwen is de kern van ons succes. Het begint bij de basis. Hulp vragen draagt bij aan persoonlijke groei. Vertrouwen is meer dan onze onafhankelijkheid. We verkennen het onbekende om beter te worden en om te kunnen innoveren. We accepteren dat falen een mogelijkheid is als we willen slagen. Mensen maken nu eenmaal fouten. Zolang we ervan leren en ze corrigeren komen we verder. We hebben het vertrouwen dat iedereen vanuit de beste intenties handelt: als collega’s onder elkaar en richting klanten. Onze toegevoegde waarde komt pas echt tot z’n recht, wanneer onze klanten ons de ruggengraat van hun business toevertrouwen.