Nieuws

Jun 2022

YaWorks benoemt Maarten Vervoorn tot CTO

YaWorks benoemt Maarten Vervoorn tot Chief Technology Officer. 
Maarten is in deze nieuwe rol verantwoordelijk voor het waarborgen van de technische kennis en kunde binnen de organisatie met als doel om klanten nog beter te kunnen ondersteunen bij grote transformatieprogramma’s.

Volgens eigen zeggen is Maarten een IT’er in hart en nieren. Als kind stond zijn kamer al vol computers en bouwde hij aan systemen. De afgelopen elf jaar heeft hij met zijn diep technische kennis over IT-infrastructuur een grote bijdrage geleverd aan het succes van YaWorks, en vele klanten met zijn kennis bijgestaan en van strategisch advies voorzien. De stap naar CTO is een logisch vervolg om de groei van het bedrijf verder mede vorm te geven en klanten in de toekomst nog beter van dienst te zijn.

In deze nieuwe job ligt de verantwoordelijkheid bij het verankeren van de digital backbone strategie binnen YaWorks en hiermee klanten bijstaan bij grote digitale transitieprogramma’s. "Ik maak graag de vergelijking met het onderhoud van een huis. Mensen geven liever de gevel een opknapbeurt omdat die in het zicht staat en er gelijk duidelijk resultaat te zien is. Maar als de fundering slecht is, staat je gevel er al snel niet meer zo mooi bij... Het onderhouden van de digital backbone is net zo belangrijk. Vergeet je dit, dan ontstaat er al snel een grote technische achterstand in het fundament van de IT-omgeving”, aldus Vervoorn. “In mijn nieuwe functie ga ik voor onze klanten deze fundering, met een pragmatische digital backbone strategie, helpen verstevigen en klaar maken voor de toekomst. Hiermee realiseren we een sterk digitaal fundament, waar ze op kunnen vertrouwen en met een gerust hart hun digitale ambities op kunnen bouwen.”

Bart Deuss is blij met deze benoeming. “Maarten is een grote aanwinst voor ons MT. Met zijn technische kennis en brede ervaring is hij de aangewezen persoon om de kennis en kunde rond de digital backbone binnen de organisatie goed te borgen, ten gunste van onze dienstverlening aan klanten. Daarnaast heeft hij een duidelijke visie en omdat hij weet waar hij over praat, kan hij dit ook begrijpelijk overbrengen”. 

Deel op